24 juli

Igår startade Piteå Dansar och Ler sin festival, det fanns marknadsstånd lite här och där, karusellerna var på plats och massvis med människor man aldrig sett förr. Grabbarna Bergman/ Bäcklin hade spenderar byxorna på och handlade sig både solbrillor, keps och halsband. Lite annat smått och gått inhandlades också. Hugo ville inte alls hem igår så han stannade kvar ytterligare en natt hos kusin Gunnar, mamma hjärtat bankar nu lite extra, har ju insett att han åker direkt till sin pappa och sen ska de till Norge på en mini semester,,,, så jag får inte träffa lillhjärtat förrens på söndag.

Igår såg vi nyaste RAMBO, en film med mängder av blod, inälvor och pang, pang. Men ändå sevärd, den är lättsam och betydligt bättre än många andra actionfilmer som dyker upp på nyhetshyllorna. Men jag insåg dock att Sylvester Stallone inte alls är ung längre, han har ju blivit en gammal gubbe, visserligen finns musklerna kvar, men de har dock lagt sig på en uppsjö av rynkor. Kanske lite Nivea ant wrinkel creame vore något;)
 http://www.dvdforum.nu/?upc=350019705841

   

Idag åker Johan & Helena till london, de ska hälsa på hos Hanna med familj över helgen, gissa om jag hade velat följa med? Massvis, att åka till london är och har alltid varit ett av mina drömmars mål. Men vem vet, kanske det kanske blir att åka även för oss en vacker dag.

Andy Warhols konst finns att se här i Stan, jag är som sugen på att gå dit och studera hans verk.
http://www.pitea.se/ext_Templates/NewsListingPresentation____20092.aspx?epslanguage=SV&NewsID=27533

       

Dagens dissning: myggbett, hade bestämt mig för att inte låta dessa små kliande bulor uppta min uppmärksamhet detta år, men nu orkar jag inte hålla inne längre. Fy vad hemskt, det kliar, blöder och sväller upp, hela tiden kommer det nya, ett evigt plågande, inga medel hjälper mot den psykiskt nedbrytande klådan man drabbas av.
       

Dagens hissning: golf, just nu för ca 10 minuter sedan åkte 3/6 av familjen till Golfbanan, jag njuter, det är lugnt, tyst och jätte skönt här hemma. Göran, Jonas & Robin har kommit på att de ska börja spela golf, ett himla bra påhitt måste jag erkänna, de håller dem sysselsatta, lär dem vett & etikett och grabbarna kanske skapar nya kamratkontakter vilket jag hoppas ivinnerligt på! 
Bild på de golfklädda herrarna:)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Coola killar! :)



2008-07-24 @ 12:29:21
Postat av: Jenny Berggren

Haha. Fick en skymt av Stallone live 1998. Redan då var han sliten. Blev väldigt besviken måste jag säga..

Var i New York i sommar och tittade på Warhol-konstverk. Nu känns det ju onödigt att jag tog mig ändå dit! haha!

Fick dock se andra konstverk också så det är väl inte helt bortkastat ;)

Kramar!

2008-07-24 @ 13:33:22
URL: http://www.imaurum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0