En dag i min smak

Gick hem från jobbet på morgonen, en lång och ganska härlig promenad, om jag räknar bort benvärken då så klart!
Somnade som jag la mig och sov i godan ro tills jag vaknade( 11:15), klev upp, eller skulle kliva upp, men träningsvärken gjorde att jag fick ta det lite lugnt,,, haltade mig in i duschen och hade gärna stått där någon timme och bara njutit av vattnet.

Denna dag har vi ägnat åt Loppis i Badhus parken, ett besök på hos Johan där vi bjöds på kaffe och ett avslut på Fårön där lillebror David med familj campar. Jonas har vart hos oss i kväll och spelat tv-spel med Robin. Själv tog jag beslutet att gå till jobbet ikväll, hade min nya mobil fulladdad med musk och traskade iväg strax efter åtta.

Kall banansås till grillat

2

dl

fraiche 8 %

1


vitlöksklyfta

1


banan

1

tsk

curry



peppar



salt

Gör så här:

  • Mosa bananen och pressa ner vitlöksklyftan i fraichen.
  • Smaksätt med kryddorna.
  • Serveras kall.
  • Passar fint till grillat eller stekt fläskkött, eller varför inte till grillad kyckling.

Kommentarer
Postat av: m a r i a k o d e n

.....banansås??????

Är liiiite skeptisk men jag får väl ta å testa receptet.... ;)



Visst är det hemskt när man tipsar om nåt man gillar å sen så är folk skeptiska????

=)

2008-07-07 @ 16:23:25
URL: http://mariakoden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0