Examen 2008

Examen, morgonen började med att jag fick besked att Robin ska börja aspergerskolan till hösten, ett besked som jag längtat efter, dessvärre inte min son. Han blev jätte ledsen, hur kan man som mamma förklara att detta är vad vi tror är bäst för honom? Hoppas att han kommer att trivas på den nya skolan och att han så småningom förstår mitt beslut.

Examen firades ute på skolgården, eleverna sjöng härliga sommarvisor, alla var glada och nöjda över att sommarlovet äntligen kommit. Jag vet inte hur det gick för Jonte uppe på Pitholm, men jag vet att ingen längtat så som han efter ledighet och det var han väl värd. Han har kämpat sig igenom detta skolår och lyckats väldigt bra med engelskan speciellt, vi håller tumarna för att det fortsätter lika bra till hösten i åk7. Jens hade ingen examen, de träffades klassvis på hans skola, imorgon kommer han hit och då hoppas jag att vi får kika på betygen.

Nedan: Robin med klasskamrat, Hugo med blommor och munksunds femmor.

       

Efter examen åkte vi in till stan, där åt vi lunch på thai garden, alla åt och var nöjda med maten.

    

##############################################################################






     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0