Fundering!!

Hur kan något som en kista vara vacker, kan något vara vackert som har med död och begravning att göra?
Svenne har gjort en kista till Edwin som nu är klar. Diakonissan Gerd har ringt och berättat att han kommer från analysen i Umeå i början av veckan, vi själva har inte fått svar än på obduktionen men kanske att vi snart får veta om de hittat något.

På torsdag ska vi åka till Sunderbyn och lägga Edwin i sin lilla kista, det känns skönt att få det gjort och när jag fick se kistan tidigare idag kändes allt ännu bättre. En vackrare och finare kista har jag aldrig sett, den var så liten och perfekt, precis så som jag i tankarna önskat att den skulle se ut, men jag hade aldrig vågat drömma om att han skulle göra den precis så.



     

"Du lilla barn, som uppfyllt vårt liv,
i bön och hopp vi burit dig fram.
Kärlekens gåva, glädje och ljus,
nu återlämnas du i Guds famn."

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Va fint du har gjort här, härliga sommarblommor i headern. Kistan är jättefin- det blir en fin viloplats för Edwin. Kram

2008-06-09 @ 08:06:36
URL: http://jeaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0