Kalas, dop & kusinträff med tillbehör!

Aloha, idag är det söndag och vi ska ha någon form av städdag, kombinerad fotbollsdag (match x 2, Luleå å Infjärden).
Igår lördag startade dagen med kalas, Hugo var hos en kompis som fyllde sex år,, jag hann in å kika på deras hus och inredning och gissa vad?? jag vill också ha!
Efter kalaset packade vi in oss i volvon och styrde kosan mot Älvsbykyrka, där hade vi dop med kalas för en väldigt fin liten kille, nämner inga namn. Vi bjöds på buffebord av hög kvalitet, där fanns många smakliga goda nyheter och vi åt för både kung och fosterland, + nytt för i år,,även drottning och marsalk. Vi fullkomligt rullade fram mot efterrättstårtan som även den var så där super smaskig.



Det är jobbigt att döpas och en tupplur blev därför nödvändig!

En fotbollsmatch gjorde att dopkalaset började avrundas där vid halv sex och jag styrde kosan direkt mot Skellefteå å min släkt. Det var massvis med år sedan jag hälsade på i Moröbacke men lokalsinnet mitt fanns kvar och jag hamnade på rätt kvarter men två hus fel,,,, skyller på husägarna som målat om huset sedan början på 90talet=)

Jag fick en massa kramar och kände mig varmt välkommen, jag bjöds in i huset som också bara är WOW, ett riktigt sånt där drömhus med ett nybyggt suveraänt härligt uterum som funkar året om,,, kom sen på att jag skulle fotat mer. Tapas heter det vi åt och det var en massa olika små rättar som man plockade på tallrik. jag hoppas de mailar recept till mig också så att jag kan ha kusinträff här hemma.

Fick med både kusiner och fastrar och en farbror på bild, har gjort om bilderna så att de inte ska synas så bra vem det är jag visar:

     

Detta är alltså kusin V, C & T



En faster och en ingift faster, C & A



T, min ingifte farbror.

Vi hade också med Tilda, en söt och underhållande liten dam i sina bästa år. Vi åt, pratade och skrattade, skönt att bara få vara! Tack alla ni för en fin och trevligkväll, hoppas att vi är ännu fler kusiner nästa träff, men det är svårt när vi bor så långt fran varandra.

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

När jag vaknade på morgon hörde jag någon som ropade
-men hej, är du vaken nu?

Det var Hugo som kom studsande mot mig, ett paket fick jag också. Kändes bra att veta att man är efterlängtad.
Paketet innehöll min linementsalva som han så omsorgsfullt slagit in i papper och med guldband.




Kommentarer
Postat av: m a r i a k o d e n

Hallå.... Vilken hektisk dag ni haft!!

Å nästa gång ni kommer ska jag städa innan....

Orkade inte städa innan kalaset.... ;) Av förståeliga skäl....

Tack för den fina presenten!! Används flitigt kan jag lova!

=)

Tack att han ville komma!!



Ha en supersön dag i solen som äntligen visar sig!!! (peppar, peppar........)

2008-06-15 @ 12:05:06
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Linda

tack för att han fick komma, han var väldigt nöjd och speciellt över den lilla hinken han fick med sig hem,,, storebror var mäkta avis. STÄDA!!! vars, inte hade ni det väl ostökigt, välkommen hit så ändrar du uppfattningt//Linda=)

2008-06-15 @ 14:32:43
URL: http://familjenbacklin.blogg.se/
Postat av: Karina

Det var verkligen roligt att du kom! Jag hoppas det ska bli en årlig tradition att vi träffas, så att vi kan stärka familjebanden. Ha det så gott, kram Karina

2008-06-15 @ 17:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0