Smått om gott!

Hade problem en morgon, trots att jag är enda medlemsfamiljen av kvinnligt kön och alldeles säker på att ingen annan än jag i familjen använder bh, så lyckas de alltid vara på språng. Irrade omkring och sökte, kände paniken, ville ha min allra skönaste bh och tiden den rusade iväg. fann då dessa två i detta hörn, undra varför??



De hade gömt sig i ett hörn av tv-rummet, kan nu i efterhand själv se synen de möttes av,,,, mamma stressandes letande... say no more!                                   undra om de fick "men" för livet?

Vi har fått vackra blommor av nära och kära, alldeles för vackra för att ej visas.

  

Lite annat som hänt, eller lite och lite, en massa vil jag säga, närmare bestämt 34 kvadratmeter altan. Kolla in bilderna, steg för steg. Göran och Johan iförda snickarbyxor, veck i pannan och ömma/stela muskler. Grabbarna Bergman/Bäcklin var också väldigt aktiva och duktiga, fin arbetskraft som växer med sina uppgifter & av beröm.

              

Jag och Helena som hade tagit på oss rollen som arbetsledare, insåg efter ett tag att vi var överflödiga och tog oss en liten sightseeing i hennes lilla "nissan", vi hamnade hos Camilla, Janne, Alvin & Meja. Jag fick en rundtur i deras otroligt fina egenhändigt ritade och byggda hus. Åh, varför blir man aldrig nöjd med det man har själv?

När vi kom hem efter biltrippen mötte våran syn detta.

  

Två välmående, njutande öldrickande byggarbetare.

Altanen stod klar och jag är mäkta imponerad över deras bygginsatser, altanen blev så himla fin och jag insåg att jag trots allt är rätt nöjd med vårt egna hus. Vi får bygga och fixa, trixa och ändra lite här och där, tills vi fått huset så som vi vill ha det.

Passade på att fota våra uteblommor, och min passion för taklökar kan man se.

image352        

Har satt lite olika kryddor också, myntan luktar gott och timjan är fyllig och vacker. Men taklökar av olika karaktärer är ändå mina favoriter. Jag har även rensat upp i blombänken på framsidan av huset, ett arbetspass som gjort mina bakmuskler ömma. Ska fota så snart jag fått ut all täckbark, det blir skitsnyggt iaf.

hej svejs, nu ska vi snart åka och hämta hem Hugo som har sovit hos kusinen Gunnar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0