Svar direkt till Linda Bäcklin

Oj oj då, vad poppis man är, nu svarar kommunpolitikerna och skolchefen direkt till mig, via Piteå tidiningen. Har väl knappast undgått någon om min insändare i Pitan idag,,, min reaktion blev stor när jag hörde att man på pitholm väljer att sätta specialpedagoger på mentorskap samt rastvakt. Slöseri med resurser, det finns massvis med barn i varje klass som skulle behöva det där lilla extra hos specialpedagogen, men nähä, de få specpedagoger som finns tillgängliga de ska vakta eleverna ute på skolgården.

Nog fattar ju även jag att man tar hänsyn till diverse paragrafer i utbildningsutskottet, departementet och va fan allt då heter, men våra barn ska inte behöva bli mer drabbade än vad de redan är, det handlar om våra barns bästa, vilket man inte kan ta hänsyn till den dagen de fyller 25, det är i nuet vi/man måste agera.

nå ja. nu är det ju inte bara mig detta gäller, men ville få många andra att vakna upp och inse vad man lägger resurserna i skolan på.

image359

I helgen som var fick Hugo åka till Påle och sova över hos kusinen Gunnar, jag fångade de två solstrålarna på bild.

   

image359

I Robins klass hade klassföräldrarna kommit på den trevliga tanken på att tälta med klassen. Vilket de gjorde, resmålet för campingen blev Pottan/Hemlunda.
De var en väldigt nöjd och glad campare som packade sin "rygga", sovsäck, madrass och kudde och begav sig på campingtur. Jag & Hugo åkte förbi och hälsade på, och de såg ut att trivas, mysa och ha det jätte bra. Olika aktiviteter hade ordnats och vi såg några lag-kamper. Imorse halv tio kom Robin hem, inte alls speciellt talför, han somnade gott och efter ca tre timmars sömn fick jag liv i honom. Trött men glad berättade han om sin 1a tältning.

           

En liten motorknutte kom också på besök, Bikermice heter han visst!

   

Middag från Max åts på den nya altanen, gott och mysigt, fast vi fick helt fel mat med oss hem.

                                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0