Värmen och jag!

Denna värme och jag passar liksom inte riktigt ihop, visserligen gillar jag ljuset av solen, men jag tycker inte om när det känns som att man har en ugn under näsan. Jag vill kunna andas kall luft, frisk och fräsch. Idag har jag rullat och stekt 1,6kg köttbullar, man gör väl allt för sin älskade make och när han enkom ringer hem och önskar sig köttbullar, då bara kan jag inte stå emot.

Har även planterat ut lite blommor, men fick slut jord och slut blommor.

Åkte in till stan och handlade  lite coola shorts åt Hugo, kunde inte motstå  en t-shirt som matchade, och sen var det ju "ta tre, betala för två". VILKA FYND MAN GÖR??
  
                                             

Hämtade min svägerska Helena som följde med mig till Luleå, jag hade kvar lite saker på skolan och eftersom skolan fick ett hastigt slut så hade jag ej hunnit ta hem allt. Jag hade en liten present till Titti och hennes mage, hon ska nämligen få sitt andra barn nu i juni, och det är även henne jag trängts med på skolan, våra magar har tagit mest plats=) Hade köpt Anne Geddes " barnfyllaibok", ett roligt minne för barnet att ha kvar.
Fina fotografier och härliga illustrationer.


Efter skolbesöket åkte vi och kikade på några affärer, jag skulle se på skor, men mina fötter och skomodet går inte ihop. Mina fötter ser ut som övergödda hälleflundror i dessa små nätta ballerinaskor, vad ska jag ha för skor på min typ av fot? Tacksam för svar OMG!
Växtriket hade lite intressanta plantor, taklökar, citron/timjan, ärtskidor och en trälåda "a la gammalstil". Vi avslutade rundan med ett besök på Ica Maxi, där fick jag tips av Helena på osöt choklad, något som jag kan snaska på när andra får äta godis.
När vi kom till Piteå kurrade magarna och en middag på Pizzeria ängeln kändes som ett trevligt måste. En uppskattad tripp med en uppskattad person och många uppskattade samtal förgyllde min dag.

Dagens tanke går oavkortat till Edwin, mitt lillhjärta, hoppas du har det bra, vars du än är.. älskar dig


Kommentarer
Postat av: Bästsvågern

Jag tycker också om köttbullar. Jag kommer i morgon:-)

2008-05-29 @ 21:13:12
Postat av: jag själv!

Johan, du är sååå välkommen,, köttbullar finns det kvar!

2008-05-29 @ 22:09:02
Postat av: Titti

Tack snälla Linda för din underbara present! Boken var så vacker med underbara bilder. Jag skall vårda den ömt! Hoppas att du hittade sköna skor. Själv kan jag inte ha några.. Mats tycker jag ska låna ett par av honom tills det är dax, men det är lite skillnad på st. 36 och 42. Jag skulle se ut som ett vandrande L.
Kram Titti

2008-06-02 @ 12:00:00
Postat av: jag själv!!

hej titti, vad bra att du tyckte om boken,,, tänkte att den skulle passa dig. Appropå skor, så fann jag inga,, jag gillar inte vad som är pippis nu, mina fötter matchar ej formerna// kram

2008-06-02 @ 14:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0