Har jag verkligen gått rätt utbildning??

jag har precis insett att jag skulle gått en högskoleutbildning för att lära mig förstå försäkringskassans system samt "fylla i blanketter" och "hur man hittar rättblankett". En hel djungel av paragrafer, blanketter och sånt jag absolut inte förstår mig på. Jag tjorvar på fortfarande med att få rätt till ersättning efter Edwin, visst har försäkringskassan rätt när de säger att jag inte var sjuk...... men jag var definitivt inte kapabel att arbeta heller, men de anser att man ska återgå till det normala vardagslivet direkt- inte alltför lätt fast jag gärna skulle önska att det fungerar så.

Hur kan någon som aldrig träffat mig bedöma att jag är frisk nog att arbeta och  inte ens ta hänsyn till ett läkarintyg? Varför motarbetar försäk,,, doktorer  de vanliga doktorerna?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Man kan nog se försäkringskassan som en av livet stora mysterium för hur det egentligen fungerar lär vi nog aldrig klura ut. :-)

Lycka till!

2008-10-07 @ 16:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0