Heta Hyttan



Så här blev resultatet av min egen designade och formade skål. Den är kvar på kylning så jag ska hämta den på fredag,,,längtar!
Jag blev riktigt nöjd med skålen, den fick den ojämna formen fast med en fin och slät sida. Bladsilvret hamnade kors å tvärs, precis som jag la ut det inför rullningen. När silvret är satt på glasen blir baksidan som tar i glaset koppar/guldfärgad och det blir en snygg lyster även inne i skålen. Nu vill jag bara göra massor mer, men ekonomin säger stop!

Tack Linda På Heta Hyttan för att jag fick komma och pröva på glasblåsning, det var väldigt intressant och jag är mäkta imponerad av alla dina alster( som jag fotat in i minsta detalj).

http://www.hetahyttan.se/


Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh vilka vackra glasgrejer de va kul att se bilderna i såpass stort format att de va lätt att se.



verkligen avis hoppas jag får testa nåt sådant någongång



kram jessica

2008-10-07 @ 09:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0