Det är väl för härligt med bebisar!

Jag har blivit faster igen, och inget har jag anat, det kom som en glad överraskning när jag idag upptäckte fyra små söta griskultingar hos David med familj. Nu mera har David en stor familj att försörja och ta hand om, men vet ingen bättre för just den uppgiften heller;)

Vi har med andra ord hälsat på i påle idag, samt höststädat inför vintern, båten hade satt rekord på "vattenfylla", vilket Göran snabbt öste ur.

Uppe på gården håller David på att riva många historiska minnen, morfars ladugård. det var där som vi hade hästarna, där fann jag några "hieroglyfer" från forna tider, jag hade väl lite storhets vansinne och har skrivit TIMO Ägare Linda nästan överallt. Jag minns också hur giganstskt stor jag upplevde denna ladugård, nu begrep jag inte ens vars alla djuren fått plars, eller var det så att morfars djur var extremt små? Platsen där den stora stora lådan med havre stod gav mig också en flashback. Jag har som alltid vart stolt över att morfar ville ha min hjälp med något så viktigt som att ge havre till djuren, tills mamma en dag berättade att morfar bad mig gör det för att han själv var såååå rädd att det skulle vara någon mus i lådan. Det fanns lite att fota, några minne jag ska ta med mig förutan de som finns i mitt minne och hjärta.

                    

Nu ska vi äta kotletter och potatis klyftor,,, kanske släktingar åt dessa ovan??
Jag har en 12 timmars lång natt som väntar, börjar redan kl 19, ska ta med studierna, antar att jag hinner läsa en hel del under nattens gång// PÅ Återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0