Linement, vetekudde och snytpapper

det är vad jag har på vardagsrumsbordet idag, jag blev sjuk inatt, eller rättare sagt, var ju krasslig i början av veckan, fick penicillin mot streptokocker i halsen. Men har mått hyfsat bra och har orkar arbeta. Men det blev nog för mycket, för igår kväll när vårt trevliga och sociala främmande hade åkt visade febertermometaren på 38.6, och idag har jag lyssnat på kroppen och bara vilat, sett på tv och druckit. Jag mår bättre, men känner mig hängig, kroppen värker och körtlarna ömmar, men nu har jag tid imorgon att bli frisk.

På tisdag ska jag skjussa Jens till kallax, han ska åka till faster Hanna med familj i London, jag ska försöka packa ner mig själv i hans resväska, åtminstone drömma att jag är med, jag längtar så massor efter att få åka dit. Jonas och Robin har idag fått gå på 9hålsbana och det hade gått rätt bra, men Göran var smått chockad över Robbans heta temperament.

Finns det något så himla snyggt som detta nedan,,, tror inte det! Jag har gräddkannan till Amanita kopparna, den har min mormor haft i sina ägor, men resten av servisen har min mamma gett bort till någon släkting i Södra Sverige, ska inte förlåta henne för det. Den gröna servisen Berså tycker jag är så fin just för färgerna, formen och mönstret, den skulle jag gärna ha i mina ägor, men den är bokstavligen "svindyr" att köpa på ex tradera. TYVÄRR

Gustavsberg - Berså - Tekopp med fat - Stig Lindberg Uppsala Ekeby, AMANITA kaffekoppar Retro "RÖDA"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0