NATTENS HJÄLTAR

Visserligen är det 1 april idag, men jag måste ändå berätta vad vi råkade ut för i natt, och du får själv avgöra vad du vill tro.

Kl 03:25
jag vaknade med ett ryck, det var någon bakom ytterdörren, flera gånger tog någon i handtaget, sen hörde jag tysta steg smyga nedför trappen.... darr darr..
-Göran vakna,, det är någon här ute

Göran skuttade upp, fick på sig lite kläder och stod sen och spejade i hallfönstret ( det där skuttet fixade han faktiskt bra, annars brukar det ej gå så smidigt till vid uppstigandet). Även jag vågade mig upp från sängen, jag kikade ut genom sovrums fönstret och såg en liten liten dam, hon stod stilla och tittade sig omkring. Hon hade en röd täckjacka, men inget på huvudet och inga vantar, i ena handen höll hon i en stor plastkasse. Damen tog några trevande steg framåt och tittade sig omkring, hon såg så förvirrad ut att jag valde ringa 112. jag fick tala med en kvinna på polisstation, hon ville att vi skulle gå ut till kvinnan och höra hur det stod till.

Göran gick ut till damen som nu stod utanför våra grannars infart, när Göran närmade sig henne berättade hon att hon ej kunde hitta hem. Hon sa sitt namn, men visste ej vars hon bodde. Polisen i telefon sa att det var bra om Göran kunde stanna ute med henne och att en polispatrull var på väg. Damen frös och göran rådde henne att sätta händerna i jackfickan, men hon hade ju påsen. Göran sa att han kunde hålla påsen, men då sa hon
- nä, det är viktiga saker det här!

Efter ett par minuter kom polisen och kunde följa damen hem.

Det tog ett tag innan vi kunde somna,, tänk vad hemskt att inte veta vars man bor och vars man är!

Kommentarer
Postat av: Carolin Forsberg

Usch, stackars tanten! Vilken tur att du hörde henne... Ha det bra och sov gott i fortsättningen! =)

2009-04-01 @ 14:18:11
Postat av: Hanna

Nattens hjälte, GÖRAN!

2009-04-01 @ 15:45:37
Postat av: m a r i a k o d e n

....stackars tant.....

=(

Heja er!!

2009-04-01 @ 21:51:17
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

....stackars tant.....

=(

Heja er!!

2009-04-01 @ 21:51:52
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jösses, vilket uppvaknande! Tur det var hos två rådiga ingripare hon irrade omkring. Många andra skulle inte ha brytt sig- Ni är verkligen hjältar!

2009-04-02 @ 15:43:21
URL: http://jeaste.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hahaha.... tar gärna en autograf! Den kanske blir riktigt värdefull en dag! Man vet ju aldrig vilka stordåd ni kommer att utföra i framtiden! Kram

2009-04-02 @ 21:10:08
URL: http://jeaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0