asperger och frågor!

när man är mamma till ett barn med asperger måste man ibland ställa frågorna ganska exakta, vilket ibland är lite svårt ...som idag

- var badet bra? jag frågar
-ja, det var bra( han svarar)
-men tvättade du inte håret efter badet? jag frågar igen, ser att hans hår är smutsigt fortfarande
-nä, jag fick inte bada! (han svarar)   (pga av hostan och lunginflammationen ansåg läraren att det var lämpligast att han ej badade)
- men du sa ju att badet var bra! (jag frågar
-ja, det var ju bra, jag fick spela spel på mobilen!

samma var det på morgonen, då bad jag honom packa schampo just för att kunna tvätta håret efter badet
-han frågade varför
-jag sa att hans hår var skitigt
- hur kan hår vara smutsigt, syns det
- ja, sa jag
- men inte ser jag på ett strå att det är smutsigt
- nä så sant, strå för strå syns det ju inte, hur ska man då förklara att håret är smutsigt,,,ihop,, eller?????

att vara mamma är helt underbart, jag tror att ni alla mammor håller med om detta, men ibland bara älskar jag ännu mera att vara mamma till just Robin för han lär mig så mycket, han får mig att tänka till så som ingen annan får.
Missförstå mig inte, jag älskar att vara mamma åt Hugo med, men han å jag är ganska lika till både sätt och tanke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0