Kan man se nöjdare ut!

Sveas nattvakenhet har gjort att jag numera också sover i soffan, vill ju att Göran ska få sova eftersom han ska upp(något som är nog jobbigt ändå för honom),,, tog ett kort av den sovande lilla damen, och visst ser hon ut att trivas?


magen hennes mår mycket bättre nu, hon är väldigt nöjd med sin tillvaro och tendenser till skratt finns, hon ler också, speciellt när hon kommer på sitt skötbord och ser kaninen, eller rättare sagt, när man drar igång den så den spelar. Hon sover rätt bra på fm och då har även jag passat på att sova en stund, sen är det mer vaket och hon vill ha sällskap mest hela tiden, något som är väldigt mysig.

Robins huvudvärk har varit jobbig hela em, han säger att det går bra i skolan, men sen.... det är väl så att han anstränger sig till max i skolan och när han kommer hem då slappnar han av och då kommer spänningarna. Vi träffade en läkare i fredags som ville att jag skulle fortsätta dagboksföra hans huvudvärk, vilket jag gör, läkaren skulle höra sig för med personal på hans skola om det går att Robin får lämna klassrummet när det blir för livat, ett bekymmer han ej hade förra skolåret. Robins asperger har utvecklat honom till en underbart härlig individ, och både jag och han konstaterade skrattandes att vi vill inte ha det på något annat sätt. Robin är en hejjare på ironi, något som de flesta med asperger har svårt för, eller rent ut sagt inte förstår, men för Robin är det en stor del av hans humor och när man lär känna honom märker man hur både humorn, ironin och hans tankesätt smyger sig på och han är faktsikt(ursäkta uttrycket) skitrolig att prata med. Jag upplever mest att människor har problem med att han ej svarar på tilltal alltid( och är han i sin värld hör han inte alltid vad som sägs, sen kan det vara svårt att läsa koden "alltså själv svaret"). Han är definitivt inte ouppfostrad och han gör inget för att göra någon illa eller irritera någon, tänk på det! En mer ärlig person har jag aldrig träffat, även om man ibland inte kanske vill höra allt som mamma, så uppskattar jag hans uppriktighet. Lär känna honom - då har du en kompis för livet!

Hugo kämpar på med läxor, läsningen börjar ta form och nu kan han snart alla bokstäver(även om han råkar glömma lite ibland), matten går också hyfsat bra och han kämpar på. Som mamma och lärare blir jag kanske lite för ivrig, jag vill ju att han ska kunna allt, men vi tar det i hans tempo, det blir bäst så!

Julklappar, Guds bästa uppfnning,, alltså, jag bara älskar detta med julklappsinhandling och hela julen med för den delen. Mitt skåp börjar så sakta att fyllas, sen väntar inslagning och etiketter, julrimmen skippas nog detta år också.

Önskelistor för dig som undrar:

Svea pengar, kanske någon liten leksak och pengar till en sån här
http://issuu.com/rexinus/docs/bh_julkatalog_lr?mode=embed&layout=http%3A%2F%2Fskin.issuu.com%2Fv%2Flight%2Flayout.xml&showFlipBtn=true  GUNGHÄST LAMM FRÅN TEDDYKOMPANIET 699:- sid 71 i Barnenshus
katalogen.


Hugo lego, lego och lego. Småbilar, pengar, strl om det ska köpas kläder 134/140, Madagaskar på DVD, spiongrejjor, pangare och annat pojkigt!

Jonas pengar, presentkort, biocheck

Jens pengar

Robin pengar, presentort, biocheck

Kommentarer
Postat av: faster sara

tack för tipsen Linda, hjälper en gammal faster plenty. Ska nämligen shoppa julklappar nästa helg. Hälsa grabbarna och Svea. Kramar till er alla från boijn.

2009-11-20 @ 22:25:00
Postat av: robin himself

jag önskar mig 1.pengar 2.luleå hf tröja hemma 3. mer pengar 4. lite mer pengar 5. godis och sist att se lhf mot skellefteå aik i coop arena

2009-12-09 @ 15:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0