Min dag!

Idag började dagen rätt bra, jag tog mig ur sängen på ett ganska normalt smidigt sätt, tror jag! Om man ligger så rullar man så gott det går mot kanten och försöker få ena foten under sänggaveln och samtidigt sliter sig upp med hjälp av en tyngdlag som ej känns rättvis,,,, och vips,,, så sitter man!

Inatt var sista gången vi sov alla 6 vanliga familjemedlemmar hemma, för Hugo har nu åkt till sin pappa och ska sova där tills räkan har kommit hem,, och då är vi, precis som Johanna påpekade i en kommentar SJU stycken,,, du milda makter, altså, vi är sju medlemmar av familjen Bergman/Bäcklin. Vore inte barnen utspridda över 18 år så hade vi lätt kunnat ha eget dagis cooperativ!

Jag har även vart ute på höstbilds jakt och fick några foton från pappa & Ingers stuga, hamnen här i Munkan och här hemma.


Kan inte låta bli att bara "älska" hösten.

telefonen har också fått arbeta idag, har haft ett väldigt långt och givande, för att inte säga intressant samtal med kusin Vickan, vi har talat om allt från vad en fadder är - bebisars första bajs! Låter kanske lite udda,,, men prata det kan vi.

Jens är snorig och låter likt trettiosju 6 åringar när han ojar sig, snyter sig, men framför allt harklar sig - tinnitus varning för oss andra;)  Jonas ska och bowla idag med sin kontaktperson, något han såg framemot väldigt mycket, och vi tycker det känns jätte roligt för honom att få kunna göra sånt här. Robin går i grubbleriernas tankar och funderar mest över hur vi ska kunna flytta till Hortlax, hur vi ska vinna pengar och hur han ska bli rik och framgångsrik sm vuxen, något han gärna får dela med sig av om han lyckas klura ut hur!

Räkan och jag vi kämpar på, hon rör sig och jag rör mig destu mindre, kanske ett ganska bra samarbete iaf. Men vi har problem, vi ryms ej bakom ratten i SAABEN, vi liksom fastnar i ratten.

Bland det sista Hugo önskade innan vi sa hej då idag var:
-mamma, kan jag få lära bebisen gå när hon kommer hem,,,, snälla mamma!

ja, vi får väl se hur pass det ska gå=)

hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0