kalle bakom!

känner mig lite bortkommen med bloggandet, tiden räcker inte riktigt till. Fredagen gick rätt lugnt till, jag & Robin åkte för att handla på Coop i bilen på väg hem frågade han mig om jag längtade efter Svea, vilket jag svarade att jag gjorde. han sa då - jag känner att jag också längtar och saknar henne ibland. Jag förklarade för honom att det är så det ska ännas när man är utan någon man tycker om, det är likadant för mig när du och Hugo är hos eran pappa,,, och sen pratade vi vidare om detta med tycka om och sakna och jag inser vilken klok stor son jag har fått, han har stor empati och förståelse, en riktigt medmänniska.

På kvällen kom mormor & Svenne hit på thai-middag, det hettade och rök från alla öppna ventiler vi har i våra nunor, men gott var det! Mormor fick skratta så det kom tårar när Hugo lärde Svenne boxas på Wii, har insett att det där Wii inte alls var en dum grej, Hugo har aldrig motionerat så som han gör nu, super!

Lördag väcktes vi av Anette, Robert, Linus & david som ville in och hälsa på, visserligen bara en snabbis, men lika trevligt ändå. De hade med en gigantisk Fisher price leksak åt Svea, som hon säkert snart ska börja äta på;) med alla sina kliande gaddar.

Morfar & inger hälsade också på i pausen av skidåkning på Tv, dvs en snabbis det med. De har precis kommit hem från Kanarieöarna och ville slappna av framför sporten på Tv.

Sen bar det av mot älvsbyn och julklappen från fam Nordlund, Luleå hockey live match på bioduken, i baksätet satt Luleåhockeyklädda grabbar och längtade efter pop corn och seger, något de fick uppleva! Jag och Svea gästade mormor & Svenne medan de var på bion. En väldigt uppskattad julklapp från alla samtliga, och kul att Luleå dessutom vann. Efter matchens slut åkte vi till Påle, Jenny hade gjort en super god äppelpaj som vi smaskade i oss/

och sen var lördagen över!


inför hockeyn


hockeyfebern fortsatte även i påle.


storebror & lillasyster!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0