Torsdag den 7 januari & sedan i måndags.

Nu är det bara två dagar kvar tills Jonas fyller 15, gissa om vi har nedräkning??

Svea & jag var på BVC i måndags och där konstaterades det att hon är väldigt "knärr" för sin ålder, Svea var med under hela undersökningen och reagerar när de hon inte känner till ska röra i henne, men får hon bara lite tid att bekanta sig så går det bra. Lilla fröken vägde nu ca 6000g och var strax över 60cm lång, hon fick även två 3 månadersvaccinssprutor.

På måndagkväll hade vi besök av Johan & Helena som bara snippade förbi en snabbis. Johan ser dock fortfarande rätt tagen ut efter julhelgernas sjukhusbesök. Det känns så trevligt att folk bara kommer förbi, utan att alltid behöva bli inbjudna,, här är alla alltid välkomna!

Svea blev sjuk, säkert både tänder & vaccinationssprutorna, hon hade feber fast hon fick alvedon.

Föra Göran går det jätte bra på nya jobbet, för dig som inte vet så är det på Sandströms I Klöverträsk, han svetsar ihop kyl/frysskåpar till lastbilar( ps ej typen till husvagn, de finns ju de som trodde det;)
Vägen han numera pendlar är inte i bästa skicket så han får åka i tid, men en jätte positiv grej är att han inte är lika fysiskt knäckt som på förra jobbet, så vi har fått ha våran vanliga kvällspigga pappa denna vecka.

Robin & Hugo åkte till sin pappa igår, där ska de vara tills på lördag.

Vi har kallt ca -28, men ska det vara vinter så ska det, är van vid Älvsbyns temperatur och hur kallt vi än har det här så vet jag att det är betydligt kallare där.

Det är bestämd liten fröken vi har fått, hon är envis och ska bestämt sitta rakt upp och gärna själv!


är man krasslig vill man helst vara nära & bli buren!

Att underhålla ett gäng rastlösa och understimulerade grabbar på ett jullov är inte lätt, att dessutom vara utan bil gör det hela inte lättare. Göran har arbetat hela 13dagshelgen och är istället ledig från kl14 idag och tills på måndag, det var ju en smart grej, då blir helgen faktiskt längre och mer sammanhållande.

Min huvudvärk har också nått nya höjder och jag är säker på att den kommer från nacken, men det finns inte så mycket att göra i nuläget mer än att försöka att inte anstränga den.

Ett stort grattis till Fia som fyllde år nu i veckan, men jag missade rätt dag,,, grattis grattis i efterskott!

Min farmor Verna hade också fyllt år om hon hade levt, grattis till dig i himlen( saknar dig)
Jag minns att du var en duktig virkare och att du på ett "kick" hade virkat mig en vit hund, jag minns också att du ofta bjöd på after eight och dina supergoda bullar med saffran i. Jag minns ljudet av klockan i vardagsrummet och att jag hade lika svårt varje gång jag skulle kasta skräp att finna sopkorgen(som satt monterad vid källartrappen). Jag minns att du hade en LP-skiva och en av låtarna " I en sal på lasarettet" brukade vi spela, förstår inte varför för jag tror jag grät varje gång, men den var som vacker fast den var så sorgsen. Jag minns dina mjuka händer och att du luktade farmor och jag minns den sista gången jag fick se dig//

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för gratulationerna / Fia

2010-01-07 @ 17:24:48
Postat av: Birgitta

Hej Linda med fam.

Vill maila och tacka för det fina kortet vi fick av Svea,önskar dig och din fam lycka till i framtiden..

Ha det gott.....

2010-01-07 @ 20:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0